Professionele opleiding Mesotherapie – natuurlijke geavanceerde cosmetische behandeling.

Als u uw geavanceerde esthetische vaardigheden wilt uitbreiden, kunnen fillers en mesotherapie cursussen met de mesogun met de Filler kliniek opleidingen de ideale aanvulling zijn op uw trainingskalender.

Mesotherapie is een veilig, natuurlijk alternatief voor invasieve cosmetische ingrepen en is ideaal voor de droge, vochtarme en doffe huid of gewoon als huidboost. De behandeling kan worden toegepast op het hele gezicht, hals, borst en handen.
Mesotherapie is een techniek waarbij injecties met vitamines, enzymen, peptiden en plantenextracten worden gebruikt om de huid te verjongen en strakker te maken, en om overtollig vet te verwijderen.

Michel Pistor, een arts in Frankrijk, ontwikkelde de techniek in 1952. Oorspronkelijk werd hij gebruikt om pijn te verlichten. In de afgelopen jaren is het populair geworden in Nederland en andere delen van de wereld.

Deze behandeling is een geweldige aanvulling op elke praktijk, saln of kliniek en zorgt ervoor dat uw klanten keer op keer terugkomen.

Tegenwoordig wordt mesotherapie gebruikt om:

• verwijder vet in gebieden zoals de buik, dijen, billen, heupen, benen, armen en gezicht
  • vermindering van cellulitis
  • vervagen rimpels en lijnen
  • verstrakt de losse huid
  • maakt de gepigmenteerde huid lichter
  • alopecia behandelen, een aandoening die haaruitval veroorzaakt

Bekijk onze mesogun en mesotherapie cursussen

De techniek maakt gebruik van zeer fijne naalden om een reeks injecties in de middelste laag (mesoderm) van de huid te geven. Bij de Filler kliniek opleidingen wordt leg gegeven met de mesogun pri. Het idee achter mesotherapie is dat het onderliggende problemen corrigeert, zoals een slechte bloedsomloop en ontstekingen die huidbeschadiging veroorzaken.
We verwelkomen schoonheidstherapeuten, artsen, verpleegkundigen en andere beroepsbeoefenaars op de cursus.

Filler kliniek opleidingen geeft diverse mesogun en mesotherapie cursussen. Wil je graag een cursis volgen, dan kun je jezelf online aanmelden via de website van de filler kliniek opleidingen. Cursisten worden uitgenodigd om een model mee te nemen om de technieken op te oefenen. We kunnen modellen verzorgen voor degenen die hun eigen modellen niet kunnen leveren.